Banano pamoka pakuotėms – bestseleriams sukurti

ĮDOMU

Pirmą kartą išgirdus „banano pamoką“ kilo klausimas – nejaugi viskas iš tikrųjų taip paprasta? Juk pakuotės sukūrimas nuo formos modeliavimo, medžiagos parinkimo iki grafinio dizaino ir realizacijos yra nepaprastai sudėtingas procesas, reikalaujantis daug žinių, patirties ir vaizduotės. O gal iš tikrųjų tam, kad sukurti populiariausią pakuotę, jų kūrėjams ir rinkodaros specialistams užtenka prieš akis turėti bananą?
Suprasti banano vertę padeda pakuotės komunikacijos ekspertų įžvalgos apie gerą pakuočių dizainą. Iš tikrųjų, bananas nepasakys, kokią formą, žaliavą, grafinį dizainą pasirinkti konkrečiai pakuotei. Į tokius klausimus atsakyti padės kognityviniai mokslai. Bet bananas „po ranka“ gali priminti kriterijus, kuriuos atitinka gera pakuotė.
Unikalumas: Sukurti pakuotę, kuri būtų tokia unikali ar net taptų ikona – sunkus uždavinys. Jam įgyvendinti prireiks profesionalų komandos ir laiko. Antra vertus, reikiamų klausimų kėlimas gali būti gera pradžia. Klausimų, tokių kaip: kuo mano gaminio pakuotė išskirtinė? Kodėl vartotojai turėtų pamėgti būtent ją? Kas leis vartotojui identifikuoti ir rinktis būtent mano gaminį iš daugelio panašių?
Ergonomika: Ieškant sprendimų naujiems produktams ir pakuotėms, taipogi reikėtų apgalvoti pakuotės tinkamumą produktui paimti, išpakuoti, transportuoti ( įvertinant visą tiekimo grandinę), saugoti. Ar produktą bus galima porcijuoti ? Tai ypač aktualu mobiliam šiuolaikiniam vartotojui pritraukti. Jei produktas gali būti suvartojamas per keletą kartų – ar saugus ir patogus bus jo laikymas vėlesniam naudojimui (pakartotinis uždarymas)?Komunikacija: Informavimas ir komunikavimas – skirtingi dalykai. Atmintin įstrigo pastebėjimas, kad mes gausiai informuojame, bet informacija neparduoda. Kai vis daugiau sprendimų pirkti yra priimami pirkimo vietoje, poreikis integruoti pakuotę į bendrą komunikavimo su vartotoju kontekstą tik stiprėja. Bananas savo komunikaciją irgi turi – kam neteko girdėti/matyti pašmaikštavimų apie paslydimus ant banano žievės? Tad reiktų atsakyti į klausimus: ką apie produktą „kalba“ pakuotė? Kaip jai atliepia išorinės komunikavimo priemonės? Kokią emociją pakuotė sukuria vizualiai ir kokiais lytėjimo efektais galima ją sustiprinti?
Įtraukimas: Produkto patrauklumą gali padidinti išmaniųjų technologijų sprendimai pakuotėse. Banano tinkamumas naudoti matosi iš besikeičiančios spalvos. Ne vartojimo instrukcijoje. Gal ir jūsų pakuotė gali pasižymėti panašiomis „išmaniomis“ savybėmis? Kaip personalizuoti pakuotę, kad kiekvienas pirkėjas rastų būten jam skirtą gaminį pagal jo pomėgius, savybes, gyvenimo būdą? Juk dažnas iš mūsų jaučiame silpnybę specialiai mums sukurtiems gaminiams. Kaip dar pakuote galėtume vartotoją nustebinti, jį sudominti? Pavyzdžiui, sukuriant vartojimo ritualą- banano atidarymas yra puikus ritualo pavyzdys.
Tvarumas: Tikimasi, kad tvarios, žiedinės ekonomikos principų aktualumas tik stiprės. Dėl to, tikėtina, ženkliai augs vartotojų reikalavimas pakuoti gaminius į aplinkai draugiškas pakuotes. Banano „pakuotė“ kaip tik tokia – biodegraduojanti, bet aplinkai draugiški sprendimai tai ir perdirbamos pakuotės, ir daugkartinio naudojimo, ir pagamintos iš antrinių žaliavų. Tam, kad surasti sprendimą, labiausiai tinkantį konkrečiam produktui, teks padirbėti, bet bananas būtinai primins apie poreikį kurti aplinkai draugišką pakuotę. 
Perskaitę sakysite, kad klausimų čia buvo pateikta daugiau nei atsakymų. Tikrai taip. Toks buvo šios publikacijos tikslas. Juk dažnai skubėdami, jausdami rinkos spaudimą, stengiamės reaguoti kaip galima greičiau ir pamirštame kelti klausimus, būtinus pakuotės – bestselerio sukūrimui. Reikalingi klausimai padės gauti reikalingus atsakymus. Pastaruosius surasti padės kūrybinga komanda, jūsų tikslo siekiantys pakavimo partneriai ir, žinoma, patys vartotojai.